Kehitimme yhdessä Amin Asikaisen kanssa monipuoliset kuntonyrkkeilytreenit, jotka voi tehdä kotoa tai vaikkapa mökiltä käsin. Tilaa tarvitaan parin neliön verran. Ei haittaa vaikkei olisi aiempaa kokemusta nyrkkeilyn parissa. Voit katsoa linkistä treenitrailerin, jossa Amin opastaa rennolla otteella oikean nyrkkeilytekniikan.

Treeniin pääset tästä:

 

 

Treenien kohderyhmänä on liikkuvat aikuiset. Mukaan voi tulla oman tason mukaan. Mikäli jotkut liikkeet ovat liian raskaita tehdä, voi ne oman kunnon mukaan kevennettyinä versioina. Treenit on tehty kotitreenaajia varten, eikä välineitä välttämättä tarvita. Lihaskunto-osioon jumppamatto saattaa olla mukava. Sellaiseksi käy esim. Korkkinen joogamatto. Se on sopivan pitkä, pehmeä ja siinä on hyvä pito. Mikäli tarvitset polvien alle pehmustetta suosittelemme pitkää polvityynyä tai pyöreää polvityynyä. Juomapullo ja hikipyyhe on hyvä olla lähellä.

Amin Asikaisen & Kir-Fixin nyrkkeilytreenien sisältö

Treeneissä tehdään

  1. 15 min alkulämmittelyä, johon sisältyy lihaskunto-osuus
  2. Koulunyrkkeilyosuus, jossa harjoitellaan nyrkkeilytekniikkaa
  3. Kuntopiiri 3x3min.
  4. Loppuravistelut
  5. Venyttelyt.

 

Itsenäisesti tehdään loppuravistelut, jonka tarkoitus on  ravistella maitohapot pois lihaksista. Loppuravistelut ovat esim. kevyttä hyppelyä hyppynarulla tai pientä hölkkää kevyesti muutaman minuutin ajan. Venyttelyn Amin Asikainen ohjeistaa tekemään muutamia tunteja treenin jälkeen.

 

Amin Asikainen

Amin Asikainen on suomalainen keskiraskaan sarjan nyrkkeilijä. Hänellä on takanaan 33 ottelua ja niistä hän voitti 29. Tutustu Aminin palveluihin sivulla Asikaiset — Nadia & Amin.

 

 

Kir-Fix Oy

Kir-Fix Oy on vuonna 1992 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut terveydenhuoltotarvikkeiden myyntiin ja maahantuontiin.

Tarinamme – Kir-Fix Oy (kir-fix.fi)

 

 

Harjoitukset tehdään omalla vastuulla. Mikäli sinulla on kipuja tai ongelmia terveyden kanssa, ole ensin yhteydessä hoitavaan lääkäriisi tai fysioterapeuttiisi. Harjoituksissa syke saattaa nousta korkealle. Harjoitus sisältää kuntonyrkkeilyosion lisäksi kyykkyjä, hyppyjä sekä vatsa- ja selkälihasliikkeitä. Vinkit turvalliseen kotireenaamiseen voit lukea Kotitreenaajan Top 5 välttää tapaturmat (kir-fix.fi)

Kiitämme Gymstonea kuvauspaikasta ja  Jukka-Pekka Purtiloa videoinnista ja kuvista.

Liikkumisen iloa toivottavat Kir-Fix Oy:n toimitusjohtaja Katja Niemi sekä Amin Asikainen!